Петриківський опорний заклад освіти
І-ІІІ ступенів Петриківської селищної ради
......... . Понеділок, 19.02.2018, 11:56

Ви увійшли як Гість

| Група"Гості"|
Головна | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Категорії розділу
Учням [3]Батькам [28]
Вчителям [15]

» Користувачі

» Наша кнопка
 Петриківська сзш

» Погода в Петриківці

» Нові користувачі

» Цей день в історії

» Безпечний Інтернет

» Наші матеріали

» Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

» Наше опитування

Скільки часу ви витрачаєте в день на підготовку до уроків?
Всього відповідей: 144

Головна » Статті » Поради психолога » Вчителям

Поради вчителям загальноосвітніх шкіл для успішної роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби
Загальні правила спілкування з людьми з особли­вими потребами: - коли ви розмовляєте з людиною або дитиною з особливими освітніми потребами (ООП), звертай­теся безпосередньо до неї, а не до особи, яка її су­проводжує, батьків або сурдоперекладача; - при знайомстві цілком природно потиснути руку людині з інвалідністю – навіть ті, кому важко руха­ти рукою, або ті, хто користується протезом, можуть потиснути руку – праву або ліву, що допустимо; - коли ви зустрічаєтеся з людиною, яка погано або зовсім не бачить, обов'язково називайте себе та всіх, хто з вами. Якщо у вас загальна бесіда в групі, не забувайте пояснити, до кого в даний момент ви звертаєтесь, і назвати себе; - пропонуючи допомогу, почекайте, поки її при­ймуть, а потім питайте, що і як робити. Якщо не зро­зуміли, не соромтеся – перепитайте; - звертайтеся до дітей з особливими освітніми потребами по імені, а до під­літків – як до дорослих; - спиратися або виснути на чиїйсь інвалідній колясці – те ж саме, що спиратися або виснути на її власникові. Інвалідна коляска – це частина недо­торканного простору людини, яка її використовує, зокрема й дитини. Це потрібно обов'язково поясни­ти іншим дітям; - розмовляючи з людиною, яка зазнає труднощів у спілкуванні, слухайте її уважно. Будьте терплячі, чекайте, поки вона сама закінчить фразу. Не виправляйте і не договорюйте за неї. Не соромтеся перепи­тувати, якщо ви не зрозуміли співрозмовника; - коли ви говорите з людиною, яка користуєть­ся інвалідною коляскою або милицями, намагайтеся розташуватися так, щоб ваші очі були на одному рівні. Вам буде легше розмовляти, а вашому співрозмовнику не доведеться закидати голову; - щоб привернути увагу людини, яка погано чує, махніть їй рукою або доторкніться до плеча. Ди­віться їй прямо в очі й говоріть чітко, але майте на увазі, що не всі люди, які погано чують, можуть чи­тати по губах. Розмовляючи з тими, хто може читати по губах, розташуйтеся так, щоб на вас падало світло, і вас було добре видно, намагайтеся, щоб вам нічого не заважало і ніщо не закривало вас; - не бентежтеся, якщо випадково сказали: «Поба­чимося» або: «Ви чули про це...?» тому, хто насправді не може бачити або чути. Дуже важливо навчитися правильно ви­словлюватися про дітей з особливими освітніми по­требами. Наприклад, замість фрази «Цей учень не може ходити» краще сказати так: «Цей учень користується ходунком і кріслом-візком». Нижче розглянемо приклади заміни некоректних мовних зворотів. Ярлики, які не можна використовувати Більш коректні вирази Люди з фізичними або розумовими вадами Люди, які мають особливі потреби Розумово відсталі Люди із затримкою розумового розвитку Він відсталий У нього труднощі когнітивного характеру Мій учень страждає аутизмом У мого учня аутизм Вона – даун, монголоїд У неї синдром Дауна Він не здатний навчатися У нього труднощі з навчанням Він – паралітик У нього параліч Вона – каліка У неї порушення опорно-рухового апарату Він – карлик (або ліліпут) Він – невисокого зросту / він невисокий У неї емоційні розлади У неї порушення емоційного характеру Він прикутий до крісла-коляски Він користується кріслом-коляскою Нормальні і/або здорові діти Типові діти / діти без порушень в розвитку Він навчається в спеціальному освітньому закладі Він отримує послуги спеціальної освіти / додаткові послуги Стоянка для автомобілів інвалідів, туалет для інвалідів і т. ін. Доступна стоянка, туалет і т. п. У неї проблема з... У неї є потреба в... Учитель загальноосвітнього навчального закладу повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками: - ознайомитися з анамнезом, мати уявлення про основні види порушень психофізичного розвитку дитини; - вивчити стан уваги, стомлюваності, темп робо­ти кожної дитини; - ураховувати стан слуху, зору, особливості мо­торики та загального фізичного розвитку учня. Бути добре ознайомленим з приладами, які використову­ють його учні з порушеннями зору і слуху, переві­ряти придатність слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів. Навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різ­ними потребами. Зрозуміти важливість цілеспрямо­ваного залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків. Ви­вчати головні принципи і стратегії колективної ко­мандної роботи; - навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять; - закінчувати заняття, коли діти втомилися чи стали неуважні; - навчитися адаптувати навчальні плани, мето­дики, матеріали та середовище до специфічних по­треб дітей; - створювати оптимальні умови для спілкуван­ня, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми і формуванню колективу; - формувати в дітей досвід налагодження та під­тримання стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища; - з повагою ставитися до дітей та батьків.
Категорія: Вчителям | Додав: Admin (17.01.2018) | Автор: Шкільний психолог Харенко А.В.
Переглядів: 26 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
» Міні профіль
Гість

Повідомлення:

Група:
Гості
Час:11:56

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Логін:
Пароль:

» ПЕРЕВОД САЙТА
Выбрать язык / Choose language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish

» Наша адреса
51800
Дніпропетровська обл.
Петриківський район
смт. Петриківка
проспект Петра Калнишевського,76
тел. (05634) 2–22–38

petschool@i.ua

Національно-патріотичне виховання

» 22 push up challenge


Віртуальна майстерня Петриківського розпису.

» Електронна атестація педагогічних працівників
free counters

» Банерська мережа

» Освіта Дніпропетровщини

» Освітній портал Дніпропетровщини

» З Днем народження
Вітаємо з Днем народження:

Natali_a(34), Lissi77(31), vovana50(42), Татьяна68(50), 654321(49), defaultNick1937(39), valeri(48)!

Прийміть вітання наші щирі!

» Сайти Петриківщини

» Важливі сайти
Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

» Державні установи

» Географія сайту
free counters

» Пошук

» Друзі сайту

» Освітні сайти
ДРУЗІ САЙТУ

» Статистика


Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0

Cьогодні були на сайті

[ Повний список ]

вклады под проценты
Освітній портал PR-CY.ru Каталог MyList.com.ua Украина онлайн каталог сайтів [Vox.com.ua] Портал українця bigmir)net TOP 100 CY-PR.com Белый каталог сайтов  Яндекс.Метрика
Цена petdnepr.at.ua Траст petdnepr.at.ua Настоящий ПР petdnepr.at.ua petdnepr.at.ua Alexa/PR petdnepr.at.ua Tic/PR

Copyright MyCorp © 2018