Петриківська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів         
......... . Понеділок, 16.01.2017, 19:17

Ви увійшли як Гість

| Група"Гості"|
Головна | Реєстрація | Вхід
» Меню сайту

» Новий храм

» Категорії розділу
Робота над проектами [17]

» Користувачі

» Наша кнопка
 Петриківська сзш

» Хрещення Київської Русі

» Погода в Петриківці

» Нові користувачі

» Цей день в історії

» Браузер для сайту
Наш сайт адаптовано під браузер Mozilla Firefox
Скачати/Download
В інших браузерах наш сайт може відображатись некоректно!(IE,Opera,Google Chrome и т.д)

» Безпечний Інтернет

» Наші матеріали

» Перегляньте

» Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

» Енциклопедії

» Міні-чат

» Наше опитування

Як вручати атестати випусникам школи?
Всього відповідей: 197

Головна » Статті » Проекти » Робота над проектами

Робота по пропоганді зсж

      Сьогодні українське суспільство проходить через тяжке випробування абсолютною свободою у виборі поведінки щодо способу життя. Велика кількість соціальних, ідеологічних, політичних та економічних чинників, які так чи інакше діють на вибір поведінки кожною молодою людиною в період її особистісного становлення, за останні роки кардинально змінили силу та вектори впливу.

     Вибір способу поведінки існував завжди, але сьогодні в умовах вільної пропаганди алкоголю, тютюну, лібералізації сексуальних стосунків, поширення ВІЛ\СНІДу та наркоманії, цей вибір часто робиться не на користь здоров’ю.

     Статистика свідчить про загострення в Україні негативних явищ і поширення небезпечної поведінки серед дітей шкільного віку та молоді. А  стан фізичного і психічного здоров’я підростаючого покоління визначає перспективи розвитку самої держави.

     Стосовно предметів державного компоненту в освітньому процесі України треба відмітити вкрай недостатню інформацію щодо здорового способу життя, профілактики розповсюдження ВІЛ\ІПСШ, наркоманії, прищеплення навичок відповідної статевої поведінки.

     До останнього часу стратегія профілактичної роботи полягала майже виключно у передачі знань дорослими дітям. Однак світовий досвід доводить, що оптимальнішим у пропаганді здорового способу життя є навчання ровесників ровесниками. Тому це стало основною частиною цілеспрямованої системи профілактичних дій в усьому світі.

     Робота по пропаганді зсж в нашій школі ведеться за п’ятьма розділами.

     Перший розділ включає в себе мікро дослідження: вивчення рівня захворюваності учнів та стан сформованості поняття зсж у дітей, батьків, вчителів.

          На даний час в учнів спостерігаються хронічні захворювання, майже 50% школярів мають порушення в розвитку, будові і функціях різних систем органів, чверть учнів страждає нервово-психічними розладами.

     Ці негативні тенденції істотно впливають на ефективність навчально-виховного процесу.

     Більш того, питання здоров’я людини стало актуальним, коли новітніми дослідженнями було установлено: здоров’я і тривалість життя в будь-якому соціальному стані на 70% залежить від способу життя людини.

     Тому одним із пріоритетних завдань Петриківської сзш є:

  • Збереження і зміцнення фізичного та психологічного здоров’я учнів;
  • Формування теоретичних та практичних навичок зсж учнів;
  • Формування творчої особистості здібної до саморозвитку, самоосвіти і само-

актуалізації.

     Отож програма виховання зсж учнів базується на принципі диференційованого підходу.

     Принцип диференціації передбачає таку конструкцію освітньої системи яка б була адаптована за всіма навчальними параметрами до наявного потенціалу розумових і фізичних здібностей, створювала всі умови для розвитку й саморозвитку кожного школяра.

     Диференційований підхід до формування знань і умінь зсж здійснювали на основі проведених опитувань серед учнів.

     Аналіз результатів опитування учнів засвідчив, що переважна їх більшість має лише недостатньо змістовні уявлення про сутність і компоненти зсж. Дали узагальнене вивчення поняттю “зсж” лише 7,6% учнів, прагнули розкрити зміст поняття через його складові 90,2%, опитуваних, не впорались з поставленим завданням 2,2% підлітків.

     Важливе місце в ході опитування зайняло визначення місця і ролі самостійних занять учнів фізичною культурою як складової здорового способу життя.  Встановлено, що регулярно самостійно займаються фізичними вправами лише 38,2% школярів, 55,0% займаються ними епізодично, 6,8% самостійно фізичними вправами не займаються на запитання, що заважає їм займатися фізичними вправами, 5,4% учнів указали, що нічого не заважає, 94,6% школярів таких причин назвали 8, а саме: не вистачає вільного часу, стомленість після навчання,  відсутність бажання інтересу, немає умов для занять, погана організація занять за місцем проживання, відсутність особистого інвентарю, слабке здоров’я, інші захоплення.

     Опитування показало, що на перше місце учні серед мотивів занять фізичною культурою поставили зміцнення здоров’я, на друге – зацікавленість процесом занять фізичною культурою, на третє – гармонійний фізичний розвиток, на четверте – підтримку загальної працездатності, на п’яте – недостатню рухову активність, активний відпочинок, можливість задовольнити свою потребу в спілкуванні з ровесниками. Серед мотивів занять фізичною культурою звичка до систематичних занять займала лише шосту позицію, а найменш вагомими внутрішніми мотивами була потреба у красивій поставі й прагнення бути красивим.

     Другий розділ – це робота з педколективом. Навчання здорового способу життя повинно бути системним і повинно сприяти гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування на усвідомлення здорового способу життя, як цінності шкільного колективу.

     Така робота передбачає:

  • по-перше, вивчення уявлень учнів про здоровий спосіб життя і розробки методів

оцінювання здоров’я індивіда;

  • по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;
  • по-третє, розробку методик навчання молоді здоровому способу життя.

     Для реалізації цих завдань проводимо проблемний семінар: “Що таке здоровий спосіб життя, як ви його розумієте?”; педагогічні читання з питань формування здорового способу життя за визначеними публікаціями; психолого-педагогічний тренінг “Фізичне оздоровлення людини”; педраду “Психологічне здоров’я людини”;

нараду при директорові “Підсумки роботи школи за навчальний рік з проблеми дослідження та визначення напрямів з подальшої роботи з формування навичок здорового способу життя.

     Третій розділ “Робота з учнями”.

     Упровадження соціальних програм культивування здорового способу життя і збереження здоров’я і нарешті, розробку і упровадження моніторингу здорового способу життя молоді”. Таким чином, складаються певні етапи у навчанні учнів здоровому способу життя.

     У зв’язку з цим вчителі нашої школи разом учнями та їх батьками ставлять перед собою таку мету:

  • Прагнути істотного поліпшення ситуації для збереження і зміцнення

психічного, фізичного і соціального здоров’я учнів;

  • Створити умови для його поліпшення, використовуючи традиції школи і

досвід українських шкіл;

  • Прагнути того, щоб кожен учень розвивав свої природні здібності, знайшов

своє місце у житті.

Головною метою є формування у учнів та батьків свідомого ставлення до

особистого здоров’я, навколишнього середовища і здоров’я  інших людей.

     Тому основними напрямами роботи з учнями на уроках фізичної культури та в позаурочні фізкультурно-оздоровчій діяльності є: заохочення й допомога і допомога в удосконаленні та розвитку знань і умінь з основ здорового способу життя; розширення ціннісних орієнтацій на здоровий спосіб життя, зміцнення здоров’я і формування стійкої мотивації до фізкультурно-оздоровчих і спортивних занять; залучення учнів до проведення пропаганди здорового способу життя, занять фізичною культурою та спортом серед однокласників та товаришів; здійснення підготовки учнів до самостійних занять фізичними вправами в домашніх умовах; привернення уваги учнів до проведення фізкультурно-оздоровчих заходів, спортивних свят, вечорів, туристських походів, до написання рефератів і творів на теми здорового способу життя.

     У роботі з учнями по пропаганді здорового способу життя широко впроваджуються тренінги – вправи, проективна технологія, створення ситуацій успіху, години душевного спілкування, просвітницька робота за проектом “Школа – проти СНІДу”.

     Застосування тренінгових, проективних технологій виховання сприяло у школярів умінь планувати свою життєдіяльність на засадах здорового способу життя, розробляти індивідуальні програми саморозвитку, складати щадні режими дня, здійснювати самоконтроль за їх виконанням, забезпечувати необхідні санітарно-гігієнічні умови, самостійно займатися фізичними вправами.

     Четвертий розділ – це робота з батьками.

     Батьки і педагоги рівноправні суб’єкти педагогічного процесу. Відповідальність за виховання і розвиток дітей несуть батьки, які не завжди ведуть здоровий спосіб життя, не знають його принципів і не можуть сформувати здоровий спосіб життя у своїх дітей.

     Взаємодія школи і батьків з формування здорового способу життя базується за умов чітко окреслених цілей діяльності:

  • Формування у сім’ї пріоритету здорового способу життя;
  • Формування мотивації до формування здорового способу життя у членів сім’ї;
  • Організація усвідомлення батьками власної ролі у справі збереження і

зміцнення здоров’я своєї родини;

  • Формування дбайливого ставлення дітей до здоров’я оточуючих (батьків,

друзів, вчителів).

     Ці завдання ми реалізуємо наступним чином:

    Виконання задач здійснюється спеціально навченими в області профілактики здорового способу життя психологом школи, вчителями фізичної культури, педагогом-організатором та медичними працівниками.

     На початку навчального року лікарі ознайомлюють батьків з результатами медичної діагностики їх дітей.

     Проводимо зустрічі батьків з лікарями “Питання і відповіді з проблем здоров’я”.

     Вчителі-предметники проводять відкриті уроки для батьків з питань формування здорового способу життя; психолог постійно надає психологічні консультації. Мета яких: надання практичної індивідуальної допомоги батькам. Лікарі, вчителі ОБЖ та класні керівники проводять консультації-практикуми за темами: “Як запобігти деяким захворюванням дітей”, “Фізичне і психологічне здоров’я підлітка. Що йому загрожує?”, “Гігієна розумової і фізичної праці підлітка у сім’ї”. Протягом року педагог-організатор проводить тренінги для батьків на теми: “Виховання здорової фізично досконалої людини у сім’ї”, “Вплив сім’ї на організацію фізичного самовиховання дітей”, “Батьки і боротьба зі шкідливими звичками”.

     Вчителі фізичної культури та класні керівники проводять для батьків та їх дітей спортивні свята, туристичні походи, конкурси та змагання.

     Ці види роботи допомагають нам, педагогам, залучити батьків до організації позашкільної роботи з формування здорового способу життя; визначити рівень педагогічної культури батьків з даної проблеми, виявити труднощі, які відчувають батьки та допомогти батькам у підвищенні їхньої педагогічної культури з питань сімейного виховання, з формування здорового способу життя.     

Категорія: Робота над проектами | Додав: Admin (11.09.2014)
Переглядів: 606 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
» Міні профіль
Гість

Повідомлення:

Група:
Гості
Час:19:17

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Логін:
Пароль:

» ПЕРЕВОД САЙТА
Выбрать язык / Choose language:
Ukranian
English
French
German
Japanese
Italian
Portuguese
Spanish
Danish
Chinese
Korean
Arabic
Czech
Estonian
Belarusian
Latvian
Greek
Finnish
Serbian
Bulgarian
Turkish

» Наша адреса
51800
Дніпропетровська обл.
Петриківський район
смт. Петриківка
проспект Петра Калнишевського,76
тел. (05634) 2–22–38

petschool@i.ua

Національно-патріотичне виховання

» З Новим роком! ПСЗОШ


Віртуальна майстерня Петриківського розпису.

» Електронна атестація педагогічних працівників
free counters

» Освіта Дніпропетровщини

» Освітній портал Дніпропетровщини

» З Днем народження
Вітаємо з Днем народження:

Andriykoooo(29), Таїсія(49), nadysik(31), Vano(37), KetrinKorn(22)!

Прийміть вітання наші щирі!

» Абітурієнту
ІС "Конкурс"
Електронний вступ

» ОСВІТА

» Сайти Петриківщини

» Важливі сайти
Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

Банер

» Знайди себе

» Державні установи

» Географія сайту
free counters

» Пошук

» Друзі сайту

» Найактивніші

» Сайти енергетиків




» Освітні сайти
ДРУЗІ САЙТУ

» Статистика







Український рейтинг TOP.TOPUA.NET

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Cьогодні були на сайті

[ Повний список ]

Освітній портал PR-CY.ru Каталог MyList.com.ua Украина онлайн каталог сайтів [Vox.com.ua] Портал українця bigmir)net TOP 100 CY-PR.com Белый каталог сайтов  Каталог ссылок. Добавить ссылку добавить сайт Счетчик и проверка тИЦ и PR Яндекс.Метрика
Каталог сайтов

Copyright MyCorp © 2017